Logitech Z-680 Remplacé par les Logitech Z-5500

Salut je magasinais un kit 5.1 quand j’ai vue que les logitech z-680 était remplacé par le kit z-5500 …

Les promedia m’intéresserais aussi mais elle n’ont pas de télécommande sans fils, et l’ancien modèle avait un gros % de sav … et le prix !

J’ai 2 fournisseur qui mon déconseillé les gigaworks… que les logitech avait moins de problèmes …

Personnellement moi j’aime mieux avoir plus de " boom boom " que d’avoir des aigu extrêmement fort…

Mais Je suis vraiment embêté entre les modèles suivants :

Logitech Z-680
Attendre les Logitech Z-5500 que je trouve wow
tk la photo
Creative gigawork que je ne trouve pas très beau…
Klipsh Promedia ultra… Pas de télécommande et $$$

Plusieur magasin mon déconseillé les creative …

EDIT : Z -5500 - new top- model in series Z. Six-component system is certified THX and completely it supports Dolby Digital and DTS. the power of system is 505 W (RMS). In komlekte - wireless control panel, and also the new wire panel Control Pod with the extended functions and the JK- display.

http://www.alion.ru/pic/news/Logitech/Logitech_Z5500.jpg

Je me suis informé il va etre disponible le 15 septembre chez les fournisseurs au Canada jai hate de voir !!!

que c’est beau… j’en crois pas mes ptits yeux… waouw :smiley:

Logitech Z-5500 DIGITAL 505W 5.1 DIGITAL DOLBY PL II
Manufacturer:
Vendor SKU: 970115-0403
Mfg. Part No: 970115-0403
CHQ Item #: IM500342
UPC Number: 097855021755

Product Description

Z-5500 THX Digital

505W RMS total power incl 188W sub, 4x62W & 1x69W centre
Built-in hardware decoding for Dolby Digital & DTS
10" long throw subwoofer driver with flared bass port pounds out powerful distortion-free bass
Support for 96 kHz / 24 bit digital audio streams for studio quality sound
Polished aluminium phase plug satellites combine the clarity of a tweeter with the richness and fullness of a separate mid-range
Dolby Pro Logic II creates realistic 5.1 surround sound from stereo music, movies & games
Simultaneously connect 6 audio sources including PCs, video game consoles, and DVD, CD & portable music players
6 channel direct input can be used as 3 separate stereo inputs
Digital equalisation actively adjusts frequency response in real time forthe cleanest, most accurate sound reproduction
Wireless remote control: great for use with home theatres and video game consoles
Frequency response: 33 Hz - 20 kHz
Signal to noise ratio: > 93.5 dB, typical 100
Input impedance: 8,000 ohms
Hardware decoding for Dolby Digital, DTS, and DTS 96/24 soundtracks, Dolby Pro Logic II (Movie and Music modes), 6 Channel Direct, Stereo x2, Stereo
Supported digital formats - Dolby Digital, DTS and DTS 96/24, PCM (uncompressed stereo): 44.1 kHz / 16 bit through 96 kHz / 24 bit
Source Inputs - (1) Digital optical for DVD or CD players, PlayStation 2, Xbox (Requires Xbox Advanced AV Pack or Xbox High Definition AV Pack), (1) Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards (requires coaxial cable, sold separately), (1) 6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4, or 6 channel PC sound cards OR 6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 3 stereo analog mini audio sources, like CD and DVD players, PlayStation 2, Xbox, or 2 channel PC sound cards (some devices may require stereo mini to dual RCA adapter,sold separately), (1) Analog stereo-mini (on side panel of control centre) for portable D, MP3 or MiniDisc players

http://www.techbuy.com.au/products/44728/SPEAKERS_5.1-CHANNEL_SURROUND/Logitech/970115-0122/Z-5500_THX_Digital_Premium_5.1_speaker_system._505W_RMS_10_inch_sub..asp

Je prendrais soit les Kkipsh qui sont (je pense) les meilleurs et super bô :love: Soit d’attendre la z-5500

up, alors qqun les a testé ces z5500 ?

Commandé à l’instant chez RDC à 323 € et 3 fois sans frais,trop tentant :love:
Bah,me reste plus qu’à attendre la livraison annoncée 4-10 jours(mais bon,c’était le cas pour une X800 XT PE :lol: ).
Cette fois,j’ai demandé la réception dans un relais Kiala,marre de Coliposte,j’en suis à 3 commandes “égarées” :stuck_out_tongue:
Je vous tiens au courant quand je les ai installées ces enceintes,j’espère que les voisins(j’suis en appart) vont pas me trucider :stuck_out_tongue:

ça fait deux semaines que je les ai.

d’abord un peu déçu par la puissance brute, pour exemple ça a à peu près la moitié de la puissance de mon ampli jvc hifi 2x60w mais ça reste tout à fait correct.

super bon point pour le nombre d’entrées et la mémorisation des reglages sur chaque canal (pas du volume malheureusement)

basses qui secouent la maison si on est cassecou, lol.